• Főoldal-
  • Coach képzések-
  • Coaching-
  • Életreceptek-
  • Média-
  • Eseménynaptár
  • Coach-kapu-
  • Elfelejtett jelszó
Lemma coaching
Logo Logo
  • Coach képzések
  • Coaching
  • Életreceptek
  • Média
COACH-KAPU
ELFELEJTETT JELSZÓ

A profi coach - A 15 nemzetközi coach kompetencia

Wiesner Edit, coach

Főoldal / Coach képzések / A profi coach - A 15 nemzetközi coach kompetencia

1) Felvállalja a provokatív beszélgetést

A coaching ülések általában rövidek. Ha csak meghallgatjuk az ügyfelet és nem szólunk közbe, akkor sokáig várhatunk a provokatív pillanatra. Ezért kérdezzük meg célzottan arról, amit hallunk, tegyünk fel jó kérdéseket, amivel tisztábban láthatunk a témában, és osszuk meg, amit saját tapasztalásból tudunk, ahogyan érzünk.

2) Tükröt tart az ügyfélnek

Minél tudatosabb valaki, minél pontosabban látja át helyzetét, annál jobb döntéseket tud hozni. Ezért a profi coach feladata segítenie ügyfelét abban, hogy az felfedezze a tehetségeit, az adottságait, a jót benne, az értékeit, a szükségleteit és álmait, hogy az ügyfél megérthesse, mi motiválja, mi inspirálhatja.

3) Nagyobb összefüggések foglalkoztatják

Bár a legritkább, hogy egy ügyfél úgy érkezik, hogy a benne és terveiben rejlő nagy értékeken dolgozzunk, mégis ez a munkánk lényege: az ügyfél személyes erejét, nagyságát, a gondolkodását és cselekedeteit hívjuk ki. Ezek a kihívások segítenek számára, hogy személyes „lécei” magasabbra kerüljenek, hogy megerősödjön.

4) Élvezi az ügyféllel töltött időt

Paradox? Mégis egyszerű. Ha kedveljük az ügyfelet, a maga teljességében (hibáival és értékeivel) akkor magas bizalomszinten tudunk együttműködni. Ettől az ügyfél is többet mer és jobban halad.

5) Kiemeli és reflektorfénybe helyezi az ügyfél jó erőfeszítéseit

Katalizátor és gyorsító legyünk az ügyfél folyamataiban. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy támogatjuk abban, hogy picit többet tegyen, mint amit egyébként meglépett volna, merjen olyat, amiről nem gondolta volna, hogy tudja, stb.

6) A kíváncsiság mentén navigál

A természetes kíváncsiság jó irányítónk lehet, hisz amolyan felfedező félék vagyunk.

7) Minden helyzetben meglátja a tökéletest

Életszemlélet is, hogy minden helyzetről elfogadjuk, hogy ami történt, az egy jó okból történik így és nem másként. Még akkor is, ha ott és akkor nem értjük, nem látjuk ezt az okot. Amikor segítünk az ügyfélnek jó okokat keresni az nagyobb segítség, mintha tippeket, technikákat és megoldásokat javasolnánk.

8) Megkeresi az igazán fontos dolgot a történetek és agyalás alatt

Hangulat és helyzetfüggő, hogy mivel érheti el az ügyfél a legérdemibb változást. Amolyan mozgó célpontként működik, a coachnak rugalmasnak kell lennie, hogy hatékonyan tudjon alkalmazkodni és az adódó lehetőségeket megérteni.

9) Tisztán kommunikál

Értsük meg a saját kommunikációs működésünket és tisztítsuk meg a hiányosságaitól, a felesleges elemektől, amik a coaching folyamatot lassíthatnák. Mik ezek a felesleges elemek? Ítélkezés, előítélet, elvárások, „kell”-ek , „lehet”-ek, sürgetés, félelmek, büszkeség.

10) Megosztja, amit észlel, ahogy magát érzi

Az ügyfelek függnek a coach visszajelzésétől, megfigyeléseitől, intuíciójától a folyamatban. Ezért fontos, hogy coachként minél többször beszéljünk arról, hogy mit látunk, mit élünk meg, mit hallunk

11) Ünnepeli az ügyfelet

Minél gyakrabban, mélyebben tudjuk az ügyfelet ünnepelni (tetteiért, haladásáért, álmaiért, elkötelezettségéért, tehetségeiért) annál bátrabban lép előre és lesz sikeres. A bátorítás nem elegendő!

12) Új területekre is belép

Új koncepciókat, elveket, szempontokat mutatunk az ügyfélnek, meghívjuk egy új gondolkodási irányba, kísérleteztetjük, új célokat találtatunk vele.

13) Felfedi az igazságot

Az igazság talán még a tiszta őszinteségnél is feljebb van, hisz minden helyzetben több igazság működik, minden embert és cselekedeteit több igaz érzés is mozgathatja. Ha ezek közül minél többet fel tudunk fedezni, ki tudjuk mondatni, akkor annak nagy változtató ereje van.

14) Támogató légkört alakít ki

A siker, a személyes fejlődésről nem is beszélve, akkor marad fenntartható, ha (környezetben, légkörben) abszolút biztonságosan és megtámogatva jöhetett létre. Kierőszakolt vagy az akarat erejéből táplálkozó változások vannak, de ki szereti őket?

15) Tiszteli az ügyfelet emberségéért , emberi mivoltában és törékenységével együtt

Mindannyiunknak vannak határaink (belső és külső). Bár a coaching témája a bennünk rejlő potenciál és lehetőségeink maximális kiaknázása, mégis emberek vagyunk – nem hibátlanok, nem gépek. Amit szeretnénk: siker egy stresszmentes folyamatban, a határaink felismerésével, a fejlődésünk különböző állomásainak értékelésével, elfogadottságban.

Kapcsolódó tartalmak:
  • A belső coach
  • Belső vagy külső coaching?
  • Aktuális coach képzés
  • Aktuális programok és kiadványok

Érdekel a coaching?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig értesülhess a legfrissebb coaching-hírekről!

Lemma coaching
Lemma Coaching Bt.

cím: 1012 Budapest, Attila út 125. 4. em. 2.
cégjegyzékszám: 01 09 892862
Adószám: 23255641-2-41
Felnőttképzési intézményi nyilvántartási szám: 01-0269-06
képviseli: Wiesner Edit
e-mail: info[kukac]]elni-tudni[pont]hu

Térkép teljes nézete
Kapcsolatfelvétel
  • Főoldal
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Impresszum

Lemma Coaching © 2017. Minden jog fenntartva.