• Főoldal-
  • Coach képzések-
  • Coaching-
  • Életreceptek-
  • Média-
  • Eseménynaptár
  • Coach-kapu-
  • Elfelejtett jelszó
Lemma coaching
Logo Logo
  • Coach képzések
  • Coaching
  • Életreceptek
  • Média
COACH-KAPU
ELFELEJTETT JELSZÓ

Edit szerszámosládája

Wiesner Edit, coach

Főoldal / Coach képzések / Edit szerszámosládája

A coaching népszerű fejlesztési eszközzé lépett elő az utóbbi években.

Amit fontos látnunk és a fejlesztés szempontjából valódi eldöntendő kérdés, hogy az ügyfele fejlesztési tervéhez valóban coachingot, valamilyen tréninget vagy más fejlesztési eszközt javasol. 2007-2009 között többszáz AC-ban (egyéni és csoportos értékelő központ) vettem részt értékelőként, a kapcsolódó fejlesztési tervekhez összeállítottam egy kérdéssort, ami ennek eldöntésében segít:

Assessment

  • A fejlesztésben vannak a vállalat vagy az ügyfél által világosan kijelölt fejlesztési célok, amihez a fejlesztést igazítani lehet (egyértelműen megfogalmazott, mérhető célok)?
  • Van a fejlesztési folyamatnak olyan aspektusa, ami egyéni és bizalmas együttműködést kíván meg? (vezetői utánpótlás, személyes konfliktus, emberi kisiklás)
  • A fejlesztési cél része a stressz kezelés és /vagy az ügyfél önbizalmának erősítése?
  • Az ügyfél szervezeti hierarchiában elfoglalt helye akadálya lehet e egy nyílt vagy csoportos fejlesztési tréningben való részvételnek?
  • Van már az ügyfelünknek előzetes tudása, tréning tapasztalata az érintett témában (vagyis most már a személyére/részlegére szabott megvalósításról, a tudás gyakorlatba átültetéséről szól a feladat)
  • A téma fontos e a hosszabb távú fejlesztési/önfejlesztési programban is?

Ha a fenti kérdésekre a válasz igen – akkor a coaching a célravezető fejlesztési eszköz

  • A szervezetben/részlegnél vannak mások is, akiknek a közeli jövőben hasonló fejlesztési témában van fejlesztésre szüksége? (olyan kompetencia fejlesztéséről van szó, ami több vezető értékeléseiben is felmerült fejlesztési igényként)
  • A résztvevők tudnának e abból profitálni, hogy hallják kollégáik, mások véleményét, tapasztalatait adott témában?

Ha ezekre a kérdésekre igen a válasz – akkor valamilyen tréning, csoportos coaching vagy workshop ajánlatot is érdemes a fejlesztési tervbe foglalni.

Edit extra tippje:

Kérdések, amelyeket érdemes az ügyfél közvetlen felettesének (line manager) vagy a támogató HR kapcsolattartónak feltenned:

  • Tudja e vállalni, hogy segíti a kollégáját abban, hogy az az újonnan elsajátított tudást átültesse a gyakorlatba? Kaphat e lehetőségeket és számíthat e a visszajelzésre?
  • Tisztában van az ügyfél azzal, hogy neki adott területen fejlődnie kell? (kapott e már visszajelzést az észlelt problémákról,  és ha igen, elfogadta a visszajelzést?)
  • Átbeszélték már a munkatárssal, hogy mi a fejlesztéssel a szervezet célja?

Ha a coaching ajánlatot benyújtod, mindig győződj meg róla, hogy már a vezetőjével a kijelölt ügyfeled elbeszélgetett. Saját keserű tapasztalataim alapján is mondom neked, hogy a visszajelzés és a coaching folyamat szükségességének az „eladása” nem lehet a mi feladatunk. Nem a külsős coach feladata, hogy elmagyarázza az ügyfélnek a szervezet elvárásait és fejlesztésbe fektetett reményeit.

Kapcsolódó tartalmak:
  • A kérdések szerepe a coachingban
  • A coaching alapeszköze az önreflexió
  • Az NLP technikája a coaching eszköztárában
  • Aktuális coach képzés
  • Aktuális programok és kiadványok

Érdekel a coaching?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig értesülhess a legfrissebb coaching-hírekről!

Lemma coaching
Lemma Coaching Bt.

cím: 1012 Budapest, Attila út 125. 4. em. 2.
cégjegyzékszám: 01 09 892862
Adószám: 23255641-2-41
Felnőttképzési intézményi nyilvántartási szám: 01-0269-06
képviseli: Wiesner Edit
e-mail: info[kukac]]elni-tudni[pont]hu

Térkép teljes nézete
Kapcsolatfelvétel
  • Főoldal
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Impresszum

Lemma Coaching © 2017. Minden jog fenntartva.